El Pla Estratègic Metropolità de Barcelona obre un nou procés de reflexió compartida per integrar totes les propostes que s'estan fent des de les entitats públiques i privades i la ciutadania per tal d'elaborar el pla estratègic de la Barcelona metropolitana del 2030.
 
Aquest pla ha de tenir com a eix central l'impuls del progrés social i econòmic, basat en la innovació i la sostenibilitat, com a mecanisme per a la reducció de les desigualtats i de la segregació espacial en el territori metropolità. Per desenvolupar aquest nou pla, proposem treballar sobre la base de tres grans pilars: la metròpoli resilient, la metròpoli pròspera i la metròpoli cohesionada.
 
El següent vídeo resumeix la tasca que volem dur a terme per als propers anys:
 

Fomentar la ciutat dels 15 minuts i el transport públic per tenir més salut, i més educació ambiental per lluitar contra el canvi climàtic, els grans consensos al #CicleResilient

La coordinació i planificació entre administracions apareix un cop més com a peça clau per tirar endavant polítiques que millorin la vida de la ciutadania

El Cicle de la Metròpoli Resilient organitzat des del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona ha girat al voltant de l'emergència climàtica, l'emergència ambiental i els territoris saludables. La quarantena de participants als debats celebrats al CCCB, al Vinseum de Vilafranca del Penedès i a l'acte de cloenda han coincidit en la necessitat de potenciar el concepte de la ciutat dels 15 minuts, és a dir, una organització urbana que limiti l'impacte ambiental reduint significativament els desplaçaments, que permeti a les persones residents satisfer les seves necessitats essencials prop de casa i, d'aquesta manera, a través de la qualitat de vida, fomenti el seu benestar i afecció per l'àrea de residència.  També ha generat consens la necessitat d'apostar pel transport públic, en especial la bicicleta, com a principal motor de lluita contra l'emergència climàtica, la contaminació atmosfèrica i per tenir ciutats més saludables. Per altra banda, és necessària la conscienciació ciutadana i l'educació ambiental, segons apunten, per fer que les persones s'impliquin en la lluita contra les emergències. 

La necessitat de coordinar polítiques en matèria d'urbanisme, d'habitatge, d'aigua i energia a nivell RMB, principal conclusió del Cicle de la Metròpoli Cohesionada

Durant les 3 setmanes de debat han sortit propostes com la necessitat de crear un observatori metropolità de l'aigua i l'energia, un operador metropolità d'habitatge per a la regió, i unificar els criteris municipals per l'empadronament sense domicili fix

Com aconseguir una metròpoli on la qualitat de vida es fa palesa en la garantia dels drets bàsics per a tothom, en la reducció de la segregació urbana i en el reconeixement de les diferents realitats i experiències que hi conviuen? Com aconseguir habitatge digne, adequat i assequible per a tothom en un espai de qualitat que faciliti el reconeixement de la diversitat com a element enriquidor de la vida urbana? Aquestes i d'altres qüestions són les que s'han estat debatent al llarg de les 3 setmanes del Cicle de la Metròpoli Cohesionada i que han servit per establir les bases que serviran per definir les corresponents missions. La idea que s'ha anat repetint al llarg de la jornada inicial al CCCB, la jornada territorial a Terrassa, en el debat a la plataforma virtual i en l'acte de cloenda ha estat la necessitat de coordinar polítiques urbanístiques per reduir la segregació territorial, polítiques d'habitatge, d'aigua i energia a nivell del conjunt de la regió metropolitana de Barcelona i abordar conjuntament problemes comuns als diferents municipis que la integren.  

La Carta Alimentària de la Regió Metropolitana de Barcelona posarà al centre la reducció de desigualtats

El coordinador general del PEMB situa la Capitalitat de l'Alimentació Sostenible 2021 com a oportunitat per alinear actors i projectes i el disseny com a eina que hi pot contribuir molt valuosament, al FOODTURE Barcelona

 “Us heu preguntat mai què significa alimentar a 5 milions de persones unes tres vegades al dia? Quins engranatges hi ha al darrere que ho permeten? I quines persones?” Amb aquestes preguntes el coordinador general del PEMB, Oriol Estela Barnet, ha  volgut interpel·lar el públic assistent a la primera edició de FOODTURE, un esdeveniment coorganitzat per Barcelona Centre de Disseny i Plat Institute sobre les noves tendències en Food Design, Social Food i Food Tech i que gira al voltant dels vincles entre la gastronomia, el disseny, la innovació i la tecnologia i com es poden combinar per abordar reptes actuals. Precisament, per tal de contribuir a dotar de contingut el Social Food, el PEMB ha presentat la Carta Alimentària de la Regió Metropolitana de Barcelona (CARM), que va començar a caminar el 2017 de la mà del PEMB després de veure com “un element bàsic i necessari per a la vida, l'alimentació, no estava garantit per a tothom en una regió metropolitana com la nostra”. “D'aquí surt la idea de la CARM i de dotar-nos d'una estratègia alimentària a llarg termini”, ha explicat Estela, sobretot per situar en el centre la reducció de desigualtats entorn a l'accés als aliments.

Aquest web utilitza cookies, pots veure la nostra política de cookies, aquí. Si continues navegant estàs acceptant-la.   
Política de cookies +