El Pla Estratègic Metropolità de Barcelona obre un nou procés de reflexió compartida per integrar totes les propostes que s'estan fent des de les entitats públiques i privades i la ciutadania per tal d'elaborar el pla estratègic de la Barcelona metropolitana del 2030.
 
Aquest pla ha de tenir com a eix central l'impuls del progrés social i econòmic, basat en la innovació i la sostenibilitat, com a mecanisme per a la reducció de les desigualtats i de la segregació espacial en el territori metropolità. Per desenvolupar aquest nou pla, proposem treballar sobre la base de tres grans pilars: la metròpoli resilient, la metròpoli pròspera i la metròpoli cohesionada.
 
El següent vídeo resumeix la tasca que volem dur a terme per als propers anys:
 

La Carta AlimentÓria de la Regiˇ Metropolitana de Barcelona posarÓ al centre la reducciˇ de desigualtats

El coordinador general del PEMB situa la Capitalitat de l'Alimentaciˇ Sostenible 2021 com a oportunitat per alinear actors i projectes i el disseny com a eina que hi pot contribuir molt valuosament, al FOODTURE Barcelona

 “Us heu preguntat mai què significa alimentar a 5 milions de persones unes tres vegades al dia? Quins engranatges hi ha al darrere que ho permeten? I quines persones?” Amb aquestes preguntes el coordinador general del PEMB, Oriol Estela Barnet, ha  volgut interpel·lar el públic assistent a la primera edició de FOODTURE, un esdeveniment coorganitzat per Barcelona Centre de Disseny i Plat Institute sobre les noves tendències en Food Design, Social Food i Food Tech i que gira al voltant dels vincles entre la gastronomia, el disseny, la innovació i la tecnologia i com es poden combinar per abordar reptes actuals. Precisament, per tal de contribuir a dotar de contingut el Social Food, el PEMB ha presentat la Carta Alimentària de la Regió Metropolitana de Barcelona (CARM), que va començar a caminar el 2017 de la mà del PEMB després de veure com “un element bàsic i necessari per a la vida, l'alimentació, no estava garantit per a tothom en una regió metropolitana com la nostra”. “D'aquí surt la idea de la CARM i de dotar-nos d'una estratègia alimentària a llarg termini”, ha explicat Estela, sobretot per situar en el centre la reducció de desigualtats entorn a l'accés als aliments.

Aquest web utilitza cookies, pots veure la nostra polÝtica de cookies, aquÝ. Si continues navegant estÓs acceptant-la.   
PolÝtica de cookies +