Skip to main content

Erasmus+ DIGI-SOC

Imatge DIGI-SOC
Academy
Public sector
Private sector
Other
Inactive

Objectius del projecte

Els tres objectius principals de l’Erasmus+ DIGI-SOC es poden resumir de la següent manera:

  1. Desenvolupar mètodes curriculars innovadors que promoguin una mentalitat emprenedora transversal (és a dir, no només d’un àmbit acadèmic), treballant reptes socials i econòmics, en col·laboració amb agents del territori.
  2. Expandir les competències digitals que tinguin una aplicació pràctica en el desenvolupament de les habilitats requerides per fomentar aquesta mentalitat emprenedora, incorporant-ho als models curriculars.
  3. Treballar en un marc transnacional en el qual participants de diversos estats europeus aprenen entre ells, lligat a les seves bones pràctiques i considerant reptes comuns europeus.

Descripció del projecte

El projecte busca traslladar aquesta cooperació transnacional en materials curriculars d’alt valor afegit que treballin sobre la mentalitat emprenedora i les competències digitals per tal de fer front als reptes socials. En aquesta direcció, el projecte incorpora les següents activitats: mapeig de les habilitats lligades a les competències de mentalitat emprenedora i digital, identificació i disseny de materials curriculars nous (o millorats), suport a projectes d’estudiants de diversos països europeus que els ajudi a millorar les seves habilitats i competències en aquests àmbits, treball sobre reptes locals amb la visió/col·laboració d’entitats del territori i elaboració d’un manual pedagògic que contempli aquest marc conceptual.

El projecte està liderat per la Universitat d’Economia de Katowice (Polònia) i inclou com a socis, a més de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Bolonya (Itàlia), la Universitat de Lausana (Suïssa), la Universitat Tècnica de Kosice (Eslovàquia), la Universitat de Centre Suècia (Suècia), l’Institut Universitari de Lisboa (Portugal), la Universitat d’Economia de Bratislava (Eslovàquia), la Universitat de Ciències Aplicades de Tampere (Finlàndia) i l’Institut Nacional de Recerca de l’Agricultura, l’Alimentació i el Medi Ambient (França).

Àmbits d’intervenció

Education and training

Actions must be undertaken to update training so that it is also oriented to the needs of the labour market, acting mainly on the expansion of vocational training and continuous training, as well as promoting the increase in demand for STEM education, especially among women.

Technology transfer

Improving the transfer of knowledge produced by the university system and company research, currently one of the weak points of the innovation system in the Barcelona metropolitan region, must be pursued by strengthening the system of technology centres, as well as by promoting the exchange of knowledge between all the actors of the innovation ecosystem.

Training and education

The level of training and the skills acquired must enable participants to overcome barriers to access or progress in the labour market. In this sense, it is necessary to focus especially on keeping students from dropping out of school or on lifelong learning, both specialised and focused on general skills (such as mastery of languages or ICT skills).

Talent management

The central role of talent in promoting an innovative production fabric that provides medium and high salary levels means that great emphasis is placed on promoting and retaining it. The attraction of talent is the complement that should help to meet unsatisfied needs with local talent and requires a significant effort to coordinate and simplify certain processes.

Líders del projecte

Per saber-ne més

Contacte

Facultat d'Economia i Empresa UAB
slipi.economia.empresa@uab.cat
Plaça Cívica
Bellaterra (08193)