Accés ferroviari al port de Barcelona - Can Tunis
- Projecte d'abast metropolità
- Promoció de sectors estratègics - Logística
- 2007
- 2008
- 2009
- 2010
- 2011
- En desenvolupament
- Operatiu
- Stand-by
Amb l’entrada en servei de la circulació ferroviària entre el port de Barcelona i la frontera francesa en ample de via internacional (UIC) es possibilita la connexió del port a la xarxa de destinacions del centre i nord d’Europa.
Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) i Ministeri de Foment.
Barcelona fa un salt qualitatiu molt important per impulsar el transport de mercaderies per ferrocarril i es converteix en el primer punt de l’Estat que opera amb ample internacional.
Aquesta connexió ha estat possible gràcies a diferents actuacions:
- Adaptació del ramal de mercaderies Can Tunis - Castellbisbal i de la línia Castellbisbal-Mollet per a la seva explotació en ample UIC.
- Remodelació del nus de la Llagosta, mitjançant l’execució dels ramals de connexió a la línia d’alta velocitat.
- Adequació d’un tram de la línia convencional entre Fornells-Vilamalla a doble ample (ibèric+UIC).
- Execució de la variant sud de Figueres i connexió a l’estació de Vilafant.
Amb aquesta millora es preveu que el transport de mercaderia per ferrocarril guanyi competitivitat gràcies a l’estalvi de temps, la millora de la sostenibilitat i un increment de la fiabilitat.