Projectes estratègics PEMB

Parc Barcelona Media

  • Projecte d'abast metropolità
2008_ParcBarcelonaMedia_01
  • Promoció de sectors estratègics - Audiovisual-TIC
  • 2005
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • En desenvolupament
  • Operatiu
  • Stand-by
A destacar

El Parc Barcelona Media, promogut conjuntament per la Universitat Pompeu Fabra i l’empresa Mediacomplex i participat per la societat municipal 22@Barcelona i el Grup Mediapro, és l'espai urbà on es concentra activitat empresarial, de recerca, formació universitària i contínua, un centre tecnològic, serveis d’incubació d’empreses i serveis de producció audiovisual amb infraestructures punteres. 

Líders de projecte

Josep Miquel Piqué, conseller delegat de 22@Barcelona, Jaume Ferrús, director de Nous Projectes de Mediapro, i Josep Joan Moreso, rector de la Universitat Pompeu Fabra.

El parc es desplega a l’antic edifici de la fàbrica tèxtil de Ca l’Aranyó i tres illes de l’entorn, dins l’àrea del districte en què es desenvoluparan els clústers mèdia i TIC.

Els principals components del parc són:

  • El Campus de la Comunicació de la UPF, en el qual s’imparteixen des del gener del 2009 set titulacions de primer i segon cicle, programes de doctorat i màsters oficials, a més d’altres estudis. Addicionalment, al campus també hi ha altres centres de recerca vinculats amb la UPF o altres universitats.
  • L’edifici Imagina, en el qual ja estan ubicades empreses del sector mèdia, com Mediapro, el diari El público, Miraveo o Apeer, entre d’altres. Alhora, aquestes instal·lacions també compten amb el Centre de Producció Audiovisual, en el qual destaca un plató de 2.000 m2, sales tècniques de producció i postproducció i un teleport per a transmissió i recepció via satèl·lit.
  • El Centre d’Innovació Barcelona Media (CIBM), una àrea de recerca i col·laboració entre el sector empresarial i docent del sector mèdia.

DADES ECONÒMIQUES I TÈCNIQUES MES RELLEVANTS

  • Campus de la Comunicació: 28.000 m2
  • Centre de Producció Audiovisual: 18.000 m2
  • Edificis d’oficines per a la indústria audiovisual: 12.000 m2
  • Centre d’Innovació Barcelona Media: 7.000 m2
  • Pressupost: 100 M €
  • Creació d’uns 1.000 llocs de treball
  • Acull entre 3.500 i 4.000 membres de la comunitat universitària (estudiants, professors, investigadors i personal administratiu)

Política de cookies