Always Barcelona: l'Ajuntament de Barcelona presenta la nova marca de ciutat

Barcelona aposta per projectar al món una marca basada en els valors de ciutat

  • 31-01-2019
  • Notícies relacionades
  • 146 Lectures

Barcelona ha estrenat oficialment la seva nova marca, Always Barcelona, per reforçar internacionalment la imatge de la ciutat.

AlwaysBCN
AlwaysBCN

La nova marca es deriva del treball de més de dos anys que recull l'estudi “Identitat i posicionament de Barcelona: un relat coral”elaborat per l'Ajuntament i la consultora Summa, en què han participat 1.800 ciutadans de nou països del món a través d'entrevistes i workshops. L'objectiu de l'estudi era conèixer la situació i sobretot les potencialitats de Barcelona en el món per tal de definir un model de ciutat que vagi més enllà dels atractius turístics i es basi en els valors de Barcelona.  

En aquest procés participatiu, que es va posar en marxa per reflotar la marca de Barcelona, s'han escoltat els agents locals i internacionals de tots els sectors per tal d'identificar el valor diferencial de Barcelona i crear un relat únic que projecti una imatge internacional que destaqui els seus aspectes positius com són ser una ciutat oberta i diversa, model de progrés i preocupada pel benestar dels seus ciutadans. També s'han detectat sis pilars que esdevenen les fortaleses de marca: connexió, iniciativa, ànima, contrastos estimulants, talent i compromís.

Ada Colau ha afirmat que “un bon posicionament de la Marca Barcelona és clau per dinamitzar l'economia, atraure talent i millorar la qualitat de vida”. A més, ha afirmat que “Barcelona és una de les ciutats més atractives i amb millor marca del món, però no podem ser autocomplaents” i, per això, “Volem actualitzar la manera com ens veu el món”.

L'objectiu del Projecte Marca Barcelona és també dotar d'una estructura la gestió de la identitat i la reputació de Barcelona a partir de tres eixos estratègics: la gestió de la pròpia marca, l'assumpció del lideratge per part de l'Ajuntament i l'aliança amb tots els sectors econòmics locals i metropolitans per tal de cocrear un nou relat – “un discurs únic” en paraules de l'alcaldessa - que substitueixi el que es va construir en l'època preolímpica.

La Marca Barcelona ha estat un exercici necessari per tal d'actualitzar el relat de ciutat. És a dir, d'allò que som i d'allò que volem ser que respongui a un context que es caracteritza pels importants canvis socials, econòmics, demogràfics i culturals.  La voluntat de definir aquesta marca de manera compartida - un tret compartit amb el Pla Estratègic Metropolìtà – assegura la seva acceptació per part de tothom.

El repte que tenim ara, com a Pla Estratègic Metropolità, és fer realitat aquestes aspiracions així com incorporar el conjunt de la societat de la regió metropolitana en aquest discurs.


Deu idees clau sobre Barcelona:

  1. És una “new world city”
  2. És molt més que turisme
  3. Va més enllà de Barcelona ciutat
  4. Vol ser model de progrés
  5. Transmet empenta però també màgia
  6. És especialista en diversitat
  7. Vol ser una ciutat per a tota la vida
  8. És creativa però també és un puntal de la investigació
  9. És una ciutat de talent
  10. És un ecosistema d'”start ups”
 

Estudi:  'Identidad y posicionamiento de Barcelona: un relato coral' 

  • Participa o segueix el debat

    0 comentaris:

    Deixa el teu comentari:

Política de cookies