Accés de Rodalies a la nova terminal de l'Aeroport de Barcelona-El Prat
- Projecte d'abast metropolità
- Mobilitat i accessibilitat
- 2015
- En desenvolupament
- Operatiu
- Stand-by
Les restriccions pressupostàries han endarrerit fins al 2012 el projecte dels accessos ferroviaris a l'Aeroport de Barcelona-El Prat.
Ministeri de Foment, Direcció General de Ferrocarrils
OBJECTIUS DEL PROJECTE
- Connectar el centre de Barcelona amb les dues terminals de l'Aeroport de Barcelona-El Prat i tota la xarxa de Rodalies de Catalunya, i la Línia 9 del metro de Barcelona.
DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE
El projecte consisteix en la construcció d'una nova plataforma ferroviària des del pas sota la C-31 fins a la terminal T1 de l'Aeroport de Barcelona-El Prat. El traçat d'ambdues vies és més rectilini que l'actual i connectarà les dues terminals passant per sota les pistes i acabant el seu recorregut sota la nova terminal, en el mateix punt que ho fa la L9.
Bona part dels 4,5 km del traçat discorrerà en un túnel de 2,8 km, excavat amb tuneladora tipus EPB.
Aquest tren permetrà un accés més ràpid i directe des del centre de Barcelona, amb freqüències de pas que poden ser de 15 minuts, en lloc dels 30 de l'actual línia. El trajecte serà passeig de Gràcia (i, en un futur, la Sagrera), l'estació de Sants, la del Prat de Llobregat, i les noves a la Terminal 2 i la Terminal 1 de l'Aeroport. Aprofitarà la línia R2 fins passada l'estació del Prat, des d'on es construirà la nova plataforma ferroviària per a connectar amb l'aeroport, la major part soterrada.
La reducció pressupostària plantejada a mitjans de 2010 va posposar l'inici de les obres, tot i que en aquell moment ja estaven adjudicades. Finalment, es preveu iniciarles durant el 2015.
DADES ECONÒMIQUES I TÈCNIQUES
- Estat del projecte: adjudicat, l'abril de 2010. Pendent inici obres el 2015.
- Adjudicatari: UTE Copcisa, Ferrovial Agromán i Sacyr
- Import adjudicació: 257 M€ + IVA
- Longitud total: 4,5 km (2,8 km de túnel excavat amb tuneladora tipus EPB)
- Termini d'execució: 33 mesos.