El PEMB participa en l'Acceleradora de projectes de la 5a edició del Metròpolis FP Lab
L'objectiu d'aquest taller és perfilar els darrers detalls del projecte, iterar els prototips actuals i preparar la presentació final que es farà durant la segona quinzena de maig
- 13-04-2023
- Actualitat del PEMB
- 97 Lectures
Metròpolis FP Lab és una iniciativa impulsada per l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Fundació BCN Formació Professional amb l'objectiu d'impulsar la formació professional i fomentar la innovació i la creativitat entre els i les joves. En aquesta edició, la Diputació de Barcelona s'ha sumat al projecte per tal d'ampliar-ne l'abast territorial. Com a resultat, s'hi han presentat 5 centres provinents de Granollers i 3 de Mataró.
A través dels reptes que plantegen les institucions que participen en el Metròpolis FP Lab, l'alumnat de cicles formatius de diferents branques formatives té l'oportunitat de desenvolupar un projecte col·laboratiu que en doni resposta. L'equip guanyador obté una beca formativa i una estada de dos mesos en l'entitat per tal de desenvolupar el projecte.
El repte plantejat pel PEMB en aquesta edició ha estat: Com podem aconseguir que els i les joves coneguin i interactuïn amb altres llocs de la regió metropolitana de Barcelona que no es trobin al seu barri o ciutat?
Els 4 centres que han arribat a la fase d'acceleració i dels quals 2 passaran a la fase final són l'Escola del Treball (Barcelona) el centre Severo Ochoa (Barcelona), el Campus Docent Sant Joan de Déu (Sant Boi de Llobregat) i l'Institut Poblenou (Barcelona).
L'Acceleradora, que s'ha realitzat al Citilab de Cornellà, ha tingut un alt nivell de participació: 12 empreses i 150 persones dividides en 39 equips provinents de 19 centres educatius diferent d'arreu de la regió metropolitana de Barcelona.
Per tal de dinamitzar el taller s'ha usat la metodologia “The Accelerator Pyramid” que consta de quatre rondes d'interacció entre l'alumnat acompanyats del seu tutor/a i el/la representant de l'empresa/institució.
- Proposta de valor del projecte: per què?
- Feedback de l'empresa: què?
- Costos i ingressos: com?
- Recursos i activitats necessaris: quan?
Per acabar el taller s'ha ofert a l'alumnat algunes indicacions per fer una bona presentació posant el focus en el missatge a transmetre (contingut), la posada en escena i l'actitud de la persona que fa la presentació (l'actuació), la visualització de la informació (disseny).