Vés al contingut

III Jornades Cerdà: La construcció del territori

Organitza: Universitat de Barcelona, Càtedra UB d'Estudis en Territori i Resiliència i el Grup de Recerca Ambiental Mediterrània (GRAM)
Jornades Cerdà

Els propers 5, 6 i 7 de novembre, entre Barcelona (Edifici Històric de la Universitat de Barcelona) i Terrassa (ESEIAAT de la Universitat Politècnica de Catalunya), tindrà lloc una nova edició de les Jornades Cerdà, que enguany se centraran en els reptes de la regió metropolitana de Barcelona, amb una atenció especial al Vallès.

Durant tres dies, s’hi duran a terme ponències, taules rodones i debats que abordaran qüestions clau com la governança, la resiliència i l’ordenació del territori metropolità. Les jornades volen consolidar-se com un fòrum de reflexió i debat obert, inspirat en la figura i el llegat d’Ildefons Cerdà, entès en el seu sentit més ampli i projectat cap al futur.

Aquesta tercera edició, sota el títol “La construcció del territori”, aprofundirà en els grans desafiaments del desenvolupament metropolità. En el marc de les jornades, Oriol Estela, coordinador general del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB), moderarà la taula “El repte de la governança metropolitana”, que se celebrarà dijous 6 de novembre a les 10 h, en què participaran:

  • Francesc Belver. Director general d'Administració local, Departament de presidència

  • Tomàs Font. Catedràtic de Dret Administratiu, Universitat de Barcelona

  • Vittorio Galletto. Cap del Departament d'Economia Regional i Urbana, Institut Metròpoli. 

  • Andreu Mayayo. Catedràtic d'Història Contemporània, Universitat de Barcelona. 

  • Bàrbara Pons. Directora de Barcelona Regional.

  • Mariona Tomàs. Professora agregada de Ciència Política, Universitat de Barcelona.

Consulta el programa complet i tota la informació a la web de la Universitat de Barcelona. Es recomana inscripció prèvia

Imagen
Jornades Cerdà programa 1