Barcelona acull la XIII Trobada de la Xarxa Ibèrica del CIDEU

30 i 31 de gener

  • 20-01-2017
  • Actualitat del PEMB
  • 83 Lectures

Les línies de treball d'aquest any seran La Nova Agenda Urbana post Habitat III i la futura Mobilitat i Convivència en les ciutats.
 

El Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB) serà l'amfitrió de la XIII Trobada de la Xarxa Ibèrica del CIDEU que coordina Ebrópolis i que se celebrarà a Barcelona els pròxims 30 i 31 de gener. L'objectiu d'enguany és compartir reflexions sobre La Nova Agenda Urbana post Habitat III i sobre la Nova Mobilitat i Convivència en les ciutats. 

Mobilitat
Mobilitat

La manera de desplaçar-nos té conseqüències a tots els nivells. Des del més perceptible com el trànsit a les grans ciutats, desaprofitament de l'espai públic, embussos i contaminació sonora i ambiental, etc fins al més intangible com els efectes sobre el canvi climàtic, deseconomies fruit de les hores perdudes en embussos i problemes sanitaris. Tot i així, podem començar a escriure un altre futur, compartint un Pla de Mobilitat Sostenible, i és en aquesta direcció que s'emmarca la trobada del CIDEU. Pensar i fer la ciutat de les persones i no dels vehicles.

Idees com l'ús del sòl, la transició a la mobilitat elèctrica, la priorització de l'ús de la bicicleta i el transport públic, les superilles de Barcelona o el canvi cultural cap a la reeducació seran treballades i debatudes durant els dos dies en què es presentaran diferents projectes estratègics de les ciutats membres de la xarxa i altres ciutats invitades.

L'altre dels objectius de la trobada serà compartir les reflexions sobre La Nova Agenda Urbana, resultat de la Tercera Conferència de Nacions Unides sobre Habitatge i Desenvolupament Sostenible –Hàbitat III– que es va celebrar a Quito el passat octubre. El document estableix objectius globals per al desenvolupament urbà sostenible reconsiderant la manera de construir, gestionar i viure a les ciutats amb la col·laboració de tots els agents interessats i actors implicats tant a nivell públic com privat. 

  • Participa o segueix el debat

    2 comentaris:

    Sergio - 31/01/2017 a les 17:04:59.

    Sobre Nueva Agenda Urbana

    Estimados señores, La pregunta/comentario que les quería hacer, como sub red Ibérica de CIDEU, es acerca de la gestión de la Nueva Agenda Urbana. El documento aprobado en Quito, en el marco de HIII, es tan general y amplio que contiene prácticamente todos los temas, en una declaración de buenas intenciones. Por ello la pregunta es: ¿como han pensado la concrección de la NAU (Nueva Agenda Urbana) en sus ciudades?: - Priorizando temáticas a través de propuestas/informes técnicos que sean avalados por las autoridades municipales? - Debate ciudadano que difunda el contenido de la NAU y luego permita hacer una selección o priorización de temas con participación ciudadana, que será asumido por las oficinas de los planes estratégicos? - Simplemente seguir el mismo método y prioridad de trabajo ya definido, y solo hacer el vínculo con los párrafos y enunciados contenidos en la NAU? - ¿Y la vinculación planificación estratégica - NAU - localización de los Objetivos de Desarrollo Sostenibles? Al menos los ODS tienen metas e indicadores que pueden ayudar en la planificación estratégica de las ciudades, a concretar y vincularlo. ¿debe ser la vinculación planificación estratégica con la localización de los ODS (a través de las metas y los indicadores) y, despues de ser realizada, vincularla a los deseos y enunciados de la NAU? Muchas gracias por tu atención y, Ojala, respuesta o comentarios a esta reflexión. fraternalmente sergio
    Sergio - 31/01/2017 a les 17:22:35.

    Sobre la Nueva Agenda Urbana (mejor editado)

    Estimados planificadores, La pregunta/comentario que les queria hacer, como sub red Iberica de CIDEU, es acerca de la gestion de la Nueva Agenda Urbana. El documento aprobado en Quito, en el marco de HIII, es tan general y amplio que contiene practicamente todos los temas, en una declaracion de buenas intenciones. Por ello la pregunta es ¿como han pensado la concreccion de la NAU (Nueva Agenda Urbana) en sus ciudades?: - Priorizando tematicas a traves de propuestas/informes tecnicos que sean avalados por las autoridades municipales? - Debate ciudadano que difunda el contenido de la NAU y luego permita hacer una seleccion o priorizacion de temas con participacion ciudadana, que sera asumido por las oficinas de los planes estrategicos? - Simplemente seguir el mismo metodo y prioridad de trabajo ya definido, y solo hacer el vinculo con los parrafos y enunciados contenidos en la NAU? -¿Y la vinculacion planificacion estrategica - NAU - localizacion de los Objetivos de Desarrollo Sostenibles? Al menos los ODS tienen metas e indicadores que pueden ayudar en la planificacion estrategica de las ciudades, a concretar y vincularlo. ¿Debe hacerse la vinculacion planificacion estrategica con la localizacion de los ODS (a traves de las metas y los indicadores) y, despues de ser realizada, vincularla a los deseos y enunciados de la NAU? Muchas gracias por tu atencion y posible, respuesta o comentarios a esta reflexion. sergio

    Deixa el teu comentari:

Política de cookies