Oriol Estela presenta el llibre 'La estrategia del océano esquilmado' de Nadya Zhexembayeva en la primera sessió de l'IND+I Club
Segons l'autora, l'única via possible perquè les empreses siguin competitives és adoptar els preceptes de l'economia circular
- 30-03-2017
- Actualitat del PEMB
- 79 Lectures
El coordinador general del PEMB, Oriol Estela Barnet, ha participat en la primera sessió del club de lectura organitzat per l'INDI Club, una xarxa de reflexió i intercanvi participatiu de persones interessades en l'àmbit de la indústria i la innovació i que volen estar al dia de les últimes tendències.
En aquesta primera trobada, Oriol Estela Barnet ha presentat el llibre “La estrategia del océano esquilmado” escrit per Nadya Zhexembayeva, especialista en lideratge i creixement sostenible. Segons l'autora, l'única via possible perquè les empreses aconsegueixin avantatges competitius sostenibles és que adoptin els preceptes de l'economia circular en nous models de negoci, que situïn la sostenibilitat en el centre de l'estratègia. Ja que els recursos són limitats, l'habilitat per competir en el futur dependrà en gran mesura de la capacitat de la societat de donar nou sentit als productes o, fins i tot, a l'existència mateixa de les empreses.
Per navegar en aquest oceà plomat -“esquilmado”- (amb els recursos esgotats), s'han de desenvolupar capacitats i construir una estratègia que permeti sobreviure als fracassos. Segons l'autora, ha explicat Estela, cal aprendre de la pràctica, adaptar-se constantment i acomodar-se a la realitat canviant, deixant que emergeixin patrons d'actuació; forjar el propi camí a l'estratègia. “El canvi de model passa per l'experimentació de poc calat, centrada en èxits ràpids i en les oportunitats més accessibles, que és el que permet cometre molts errors pagant un preu assumible, però avançant sempre en el marc d'un model de negoci que situï la sostenibilitat en el centre”, ha assegurat. Per això, Estela considera que una de les principals aportacions del llibre és “la connexió enginyosa entre un model alternatiu i el pensament estratègic empresarial més convencional”
En aquesta sessió, que s'ha fet a la Biblioteca del Clot-Josep Benet, s'han presentat també “Liderar para el bien común” de Luis Huete & Javier García, a càrrec d'Anna Maria Sánchez Granados, CEO d'ITIMES Advisers. “El que és bo per als individus i per a la societat acaba sent bo per a les empreses i la política”, ha destacat i per això ha assegurat que “calen lideratges amb intel·ligència i cor, raó i passió, objectius i missions”, per la qual cosa cal treballar més sobre l'educació per aconseguir els objectius.
“PostCapitalism: A guide to our future” de Paul Mason, a càrrec de Laura Capel Tatjer, consultora de PRYSMA. “És necessari pensar en formes alternatives al capitalisme, basades en l'economia col·laborativa, l'economia verda i la tecnologia, assumint que la capacitat actual de generar i compartir informació de manera gairebé gratuïta genera nous models de producció i treball fora del mercat que són la base del model postcapitalista'. “El llibre ofereix línies mestres que puguin guiar la transformació cap a una economia postcapitalista, però entenc també que per això ha d'haver una base social que els de suport, el que no sempre està clar com aconseguir”, ha assegurat.