La necessitat de potenciar el transport públic i de treure el vehicle privat de les ciutats, conclusions de la taula rodona 'Nous model de ciutat: mobilitat sostenible' moderada pel PEMB

El Pla Estratègic Metropolità de Barcelona participa en el Barcelona International Community Day, trobada de referència amb activitats dirigides a la comunitat internacional que viu i treballa a Barcelona

  • 23-10-2017
  • Actualitat del PEMB
  • 70 Lectures

“Dur a terme un canvi de mobilitat que potencií el transport públic i que tregui el vehicle privat del centre de les ciutats és un deure de justícia social i ambiental”. Aquesta ha estat la principal conclusió de la taula rodona “Nous models de ciutat: mobilitat sostenible” emmarcada en el Barcelona International Community Day, la cita de referència que inclou activitats sobre aterratge personal, treballar i fer negocis o gaudir de la ciutat dirigides als membres de la comunitat internacional que viuen i treballen a Barcelona. Irene Navarro, ambientòloga i membre del gabinet tècnic del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (PEMB), ha estat l'encarregada de moderar la taula rodona que ha comptat amb la participació de Sílvia  Casorrán, tècnica de Mobilitat Sostenible i responsable de BICI a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Lluís Alegre, director tècnic de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), i Ricard Riol, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP).

International Community Day. Foto: Barcelona Activa
International Community Day. Foto: Barcelona Activa

“Com ens movem avui dia per la ciutat? Quines implicacions té aquest model de mobilitat? Com ha canviat en els últims 10 anys? Com s'incorporen els criteris de sostenibilitat a la mobilitat quotidiana i, en aquest cas, a la ciutat de Barcelona?” han estat algunes de les qüestions que han sorgit durant la taula rodona, on els ponents han fet un repàs als modes de transport, posant èmfasi en les estratègies per treure el vehicle privat i incentivar l'ús del transport públic, la bicicleta i anar a peu, no només a Barcelona sinó a nivell de l'AMB i de la regió metropolitana.

Els ponents han coincidit en que aplicar les mesures que impliquen treure cotxes de la ciutat és complex i requereix de molta cooperació entre administracions i sensibilització de la ciutadania però també d'una ferma voluntat política. Barcelona és una ciutat ben connectada, amb bus i metro, i ara també amb el creixent desenvolupament de la xarxa de carrils bici que ja transcendeixen de la ciutat, però encara és pot millorar molt, també a nivell de regió metropolitana. Un model de mobilitat sostenible és un model saludable i baix en emissions de carboni que té com a prioritat la qualitat de la vida urbana i el benestar col·lectiu, així com la creació d'un espai públic confortable que afavoreix la convivència ciutadana. I és que segons estudis recents (2016, Agència de Salut Pública), Barcelona encara supera els límits de contaminació de l'aire que marca l'organització Mundial de la Salut (OMS).

La taula rodona ha servit per conèixer i debatre sobre les iniciatives que Barcelona i la seva àrea metropolitana duen a terme per reduir el consum de combustibles fòssils, reduir la contaminació atmosfèrica i millorar el model de mobilitat per tendir a una mobilitat i, en definitiva, a una ciutat més sostenible.

 

Per a més informació sobre el tema podeu llegir l'article “Respostes metropolitanes als reptes del canvi climàtic” de Maria Cortada i Irene Navarro al nostre bloc.

  • Participa o segueix el debat

    0 comentaris:

    Deixa el teu comentari:

Política de cookies